2- שניה לפני שטסים

עודכן ב: 17 ספט 2018

נלך קצת אחורה, מה בעצם קדם לכל המסע הזה?

תכנון מדוקדק בארץ, צריך היה להגיע כמה שיותר מפורטים וממוקדים, לדעת על איזה סגנון וקונספט מתוכנן לבית מעבר לסגנון כפרי, מודרני, תעשייתי, קלאסי, או קצת מכל דבר, לנסות לדייק כמה שיותר בצבעוניות בחומרים, בגימורים. תמונות השראה.

גם עשינו סיבוב בארץ לראות מה יש בחנויות ולעשות רשימת תקציב לכל דבר. אם היו מוצרים שהתקציב עליהם בינוני נמוך זאת הרמה שהשוונו אליה, במקומות בהם רצינו יותר להשקיע השווינו לרמת מחירים יותר גבוהה, הכל תלוי תקציב, סגנון ורמת החשיבות.

הטיסה תוכננה עם תחילת בניית השלד, לקחנו מרווח של משהו כמו שלושה חודשים עד שתגיע המכולה הראשונה עם הריצוף והחיפויים.

לגבי איך מארגנים את הלו"ז בסין, לדעתי יש שתי גישות עיקריות שניתן ללכת עליהן בבחירה של מה לקנות ומתי.

אפשר לארגן את הימים לפי הלו"ז שהיינו עושים בארץ, קודם ריצוף וקרמיקה, כלים סניטארים, אחר כך ריהוט, ונגרות, דלתות, תאורה,משטחי אבן וריהוט גן (אלומיניום,מעקות, פרזול, חלק מפרטי הנגרות לא נקנו בסין) או שאפשר לעשות התאמות יותר ספציפיות, אם חשוב לכם לחסוך יותר בנושא מסויים אז תתחילו ממנו או אם יש פרטים מעוצבים מיוחדים וחשובים שצריך לסגור אותם קודם אז להתחיל איתם.

הפעם היינו אולד פאשן והלכנו לפי הסדר שהיינו הולכות לפיו גם בארץ, התחלנו עם הבחירה של הריצוף והמשכנו הלאה.

מתחם שבו חנויות מפעל של ריצופים

ויאללה מתחילים לבחור

כדאי לארגן את הלו"ז כך שישאר יום או יום וחצי לדברים שלא הספקנו לסגור או שהתלבטנו וצריך להחליט לגביהם.

אנחנו אפילו הספקנו להשאיר חצי יום פנוי לקניות ושופינג בשביל הכיף.

ערב אחד שבו הספקנו לעשות סיבוב בקניון

עוד מינאטורות מהממות

שיט, למה לא קניתי :(

אז מה צריך

לסין לקחתי איתי את כל מה שחשבתי שיש מצב שאצטרך, תיקיית שרטוטים עם תוכניות אדריכלות, פריסות של חדרים רטובים, תוכניות חשמל, תוכניות אינסטלציה ופרטי נגרות. לסין לקחנו הכל, הדפסות בכמה קנ"מים, תמונות, ציוד לשרטוט וגם את הלפטופ לעבודה און ליין. יעל הביאה טבלאות עם תמחורים וכתב כמויות שהכנו.

הצטיידנו בנעלי הליכה נוחות, תיק טוב, טרולי קטן כדי להסתובב עם דוגמאות של מוצרים שכבר בחרנו (כדי שנוכל להשוות את הריצוף לקרמיקה לספה לתאורה לכיור וכו' וכו') וגם חטיפי אנרגיה (לחטוף על הדרך, כי למי יש זמן לאכול J....)

אננס לדרך

בסוף יום ראינו חנות פירות מקסימה

אי אפשר שלא לקנות

אז קנינו :)

בסוף כל יום היינו עושות סיכום יום, יושבות עם כל המחירים והמוצרים מכניסות לטבלאות מתייקות קבלות, שומרות צילומים מסיקות מסקנות ומתכננות את יום המחר.

הבחור שהסתובב איתנו ליווה אותנו משעה שמונה בבוקר עד שמונה בערב כל יום, ולפעמים אף יותר, יצא שישבנו אצל נגר עד השעות המאוחרות של הלילה כדי לסגור את ההזמנה, כל החנויות בקניון כבר סגרו הכל היה חשוך מסביב רק אנחנו ועובדי הנגריה נשארנו וגיששנו את דרכנו חזרה למלון.

ארוחת לילה בנגריה

אז איך המוצרים הסינים?....

אם שואלים לגבי האיכות, כן זה מוצרים מסין, אבל סין מייצרת הכל, גם את הדברים ברמה היקרה והגבוהה ביותר וכן יש גם הרבה "זבל" בדרך ובהתאם גם טווח המחירים שנע ממחירים מאוד זולים וחיקויים עד למוצרים איכותיים ברמה גבוהה, צריך להתכוונן ולסנן את מה שלא רלוונטי.

גם בנושא החיקויים יש מגוון ואיכויות, יש חיקויים איכותיים שמיוצרים במפעל המקורי ויש את המתפרקים הזולים....הרבה פעמים ניתן להבחין ולראות בהבדל צריך גם להסתכל מסביב, לפעמים החנויות נראות כמו חנויות שלא הייתה נכנס אליהן בדרום תל אביב ולפעמים החנויות מאובטחות מעוצבות עם אינטרקומים ועשרות עובדים שגם יזמינו אותך לארוחת צהריים חוץ מהקפה (או יותר נכון התה) והעוגה.

ובנוגע למחיר, לכל מקום שהגענו התמקחנו וגם הצלחנו להוריד מחירים. לגבי המגוון, צריך לקחת את הסיכון וברגע שיש משהו שאוהבים והוא מתאים אז לוקחים. יש מצב שבחנות ליד יש מוצר זהה יותר זול או יותר איכותי אבל זה חלק מהחבילה. אם היו דברים שלא היינו שלמות איתם אז או שלא רכשנו או שהחלטנו לחכות עם הרכישה לשלב מאוחר יותר שמשתלב עם הלו"ז ומסלול הנסיעה.